+48 (61) 285-40-31

numer telefonu

sekretariat@szpitalsredzki.pl

adres e-mail
Na obrazku widnieją logotypy: Fundusze Europejskie Program Regionalny, Rzeczpospolita Polska, Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. - Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię Covid-19

Zdarzenia Niepożądane

Definicja z Ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz.U.2023 poz.1692):

Zdarzenie niepożądane – zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu. Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.

Zgłoszenie Zdarzenia Niepożądanego (ZN) przez pacjenta lub osobę bliską, świadka zdarzenia

Pacjent lub osoba bliska, świadek może za pomocą wypełnionego formularza (w wersji papierowej lub elektronicznej) zgłosić zdarzenie niepożądane. Zgłoszenie ZN można:

  • przekazać wersję papierową do Pełnomocnika ds. ZSZ (wejście E, pokój nr A04)
  • dostarczyć wersję papierową w zamkniętej kopercie zaadresowanej do sekretariatu głównego szpitala (wejście E)
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres biurozarzadu@szpitalsredzki.pl
  • Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego można dokonywać przez formularz (do pobrania plik .docx)  lub plik PDF

Zgłaszający może pozostać osobą całkowicie anonimową, bez ujawnienia swoich danych.